Syksyn 2016 heppakerhot

15.7.2016

HEPPAKERHOT

Hämeen Ratsastajien hevostaitokerhot antavat lapsille ja nuorille mahdollisuuden oppia lisää hevosten hoitamisesta ja niiden käyttäytymisestä. Heppakerhomme järjestetään Aulangon ratsastuskoululla. Joka kerhokertaan kuuluu teoriaharjoituksia ja käytännönharjoituksia ponien ja hevosten kanssa. Lisäksi joka kerhokerralla ulkoillaan ja leikitään, joten säänmukainen ulkovarustus on ehdoton! Pyrimme myös suorittamaan hevostaitomerkkejä jokaisessa kerhossa. Ohjaajina toimivat Suomen Ratsastajainliiton koulutetut hevoskerhonohjaajat.

Kerhoihin ovat tervetulleita kaikki halukkaat ja jo toimiviin kerhoihin voi ilmoittautua jatkuvasti. Edellytämme kerholaisiltamme ratsastusseuran jäsenyyttä. Kerhojemme materiaalimaksu on 25€/lukuvuosi, sisältäen mm tehtävä- ja teoriavihkon.

Heppakerhojen syyskausi alkaa syyskuun ensimmäisellä viikolla, lauantaina 3.9. Ilmoittautumiset voi suorittaa ja lisätietoja kerhoista tai junioritoiminnasta voi kysellä Karoliina Laarilta

(0503413003/karo.laari@gmail.com).

Heppakerho 1 - Lauantaisin klo 12.45-13.45

Kerho on tarkoitettu perheen pienimmille, alle 10-vuotiaille heppahulluille. Kerhossa harjoitellaan hevosten kanssa toimimista ja niiden hoitamista aivan alusta alkaen, joten aiempaa kokemusta hevosten kanssa toimimisesta ei välttämättä tarvitse olla. Kerhossa myös leikitään ja liikutaan paljon. Kerholaisten tavoitteena on suorittaa minimerkki.

Heppakerho 2 - Lauantaisin klo 13.30-14.30

Kerho on tarkoitettu yli 9-vuotialle heppahulluille tytöille ja pojille. Tässä kerhossa opetellaan perusasioiden lisäksi jo hieman haastavampiakin asioita, leikkiä ja muuta ohjelmaa unohtamatta. Aiempaa hevoskokemusta ei välttämättä tarvitse olla. Kerholaisten tavoitteena on suorittaa mini-, perus- tai hoito1-merkki.