Nuorisotoiminta

Heppakerhot | Vikellys | Pelisäännöt

Hämeen Ratsastajat panostaa monipuoliseen nuorisotoimintaan. Vuonna 2018 seuralle myönnettiin Olympiakomitean Tähtiseura-merkki, joka on osoitus menestyksekkäästä lapsi- ja nuorisotyöstä. Tähtiseurat ovat nuorisourheilun laatuseuroja, jotka tunnetaan laadukkaasta ja aktiivisesta nuorisotoiminnastaan.

Seuran toiminnan tavoin myös Hämeen Ratsastajien nuorisotoiminta keskittyy Aulangon Ratsastuskoululle. Heppakerhojen ohella juniorit järjestävät retkiä, erilaisia tempauksia sekä tapahtumia. Ratsastuskoulu tarjoaa hyvät puitteet myös valmennusryhmien toiminnalle. Hevosten käsittelyä lapsilla ja nuorilla on mahdollisuus opetella myös ratsastuskoulun tuntihevosten avulla ensin hoitoharjoittelijana ja myöhemmin varsinaisena hevosenhoitajana.

Joka vuosi seuran hallitukseen valitaan kaksi 16 vuotta täyttänyttä juniorijäsentä, jotka tuovat nuorten näkökulman esille hallituksen kokouksissa. Heidän tehtäviin kuuluu yhteydenpito junnujen ja seuran hallituksen välillä. Tällä tavoin kaikille nuorille annetaan mahdollisuus vaikuttaa seuran toimintaan juniorijäsenten kautta. Lisäksi hallituksesta nimetään vuosittain juniorivastaava, joka huolehtii hevoskerhojen ohella muun nuorisotoiminnan valvomisesta. Juniorivastaavaan voi kuka tahansa ottaa yhteyttä mieltä askarruttavissa kysymyksissä -niin junnut kuin heidän vanhempansakin.