Jäsenyys

Tervetuloa jäseneksi Hämeen Ratsastajiin, yhteen Suomen vanhimmista ratsastusseuroista! Jäsenena saat alennusta mm. Aulangon Ratsastuskoulun tuntihinnoista, sekä muilta yhteistyökumppaneiltamme.

Jäsenyyteen liittyvissä kysymyksissä sinua auttaa jäsensihteeri.

Jäseneksi liittyminen | Jäsenmaksut | JäsenkortitJäsenedut

Jäseneksi liittyminen

Voit liittyä jäseneksi täyttämällä liittymislomakkeen tai lähettämällä sähköpostia seuran jäsensihteerille. Jäsenyys pyritään luomaan kahden viikon kuluttua ilmoituksen vastaanottamisesta.

Huom! Ilmoitathan osoitteenmuutokset yhteystietojen päivityslomakkeella tai suoraan jäsensihteerille.

Jäsenmaksut 2024

Jäsenmaksu muodostuu Hämeen Ratsastajien ja SRL:n jäsenmaksusta. Hämeen Ratsastajien jäsenmaksu on senioreille 20€ ja junioreille 15€. Kaudella 2024 junioreita ovat v. 2006 ja sen jälkeen syntyneet, senioreita v. 2005 ja sitä aiemmin

Alle on laskettu esimerkit erilaisille jäsenyyksille.

JäsenyyslajiJäsenmaksu
Valtakunnallinen täysjäsen*, seniori76€
Valtakunnallinen täysjäsen, juniori64€
Valtakunnallinen perhejäsen**, seniori48€
Valtakunnallinen perhejäsen, juniori39,50€
Kannatusjäsen***, seniori20€
Kannatusjäsen, juniori15€

Valtakunnalliset täysjäsenet kuuluvat sekä Hämeen Ratsastajiin että Suomen Ratsastajainliittoon. Heidän käytössään ovat sekä HämR:n että SRL:n jäsenedut.

** Valtakunnallinen perhejäsen on jäsen, joka asuu samassa taloudessa valtakunnallisen täysjäsenen kanssa. Myös valtakunnalliset perhejäsenet ovat sekä HämR:n että SRL:n jäseniä, mutta he eivät saa kaikkia SRL:n jäsenetuja (ei Hippos –lehteä, kansallista kilpailulupaa tai toimihenkilöoikeuksia).

*** Kannatusjäsenet ovat vain Hämeen Ratsastajien jäseniä, eivätkä saa SRL:n jäsenetuja.

Jäsenkortit

Hämeen Ratsastajien ja SRL:n jäsenet (täys/perhejäsenet)käytössä on sähköinen jäsenkortti, joka löytyy jäsenhuoneesta oma.ratsastus.fi Tämän voi ladata myös appina älypuhelimeen.

Kannatusjäsenille ei ole omia kortteja. Säilytä jäsenyysmaksun maksukuitti todistuksena kannatusjäsenyydestä.

Jäsenedut

Hämeen Ratsastajat kuuluu Suomen Ratsastajainliittoon. Valitsemalla jäsenyyslajiksi täysjäsenyyden tai perhejäsenyyden saat lisäksi SRL:n jäsenedut. Niistä voi lukea lisää täältä.

Kannatusjäsenet ovat vain Hämeen Ratsastajien jäseniä, eivätkä saa SRL:n jäsenetuja. Kannatusjäsenet eivät voi myöskään osallistua kilpailuihin. eivätkä täten voi myöskään saada kilpailutulosten perusteella palkintoja tai avustuksia. Kannatusjäsen nimenmukaisesti ainoastaan kannattaa seuran toimintaa.

I. Hämeen Ratsastajien omat jäsenedut 2024

• Jäsenhinnat Aulangon Ratsastuskoulun tunneista

• Seuran retket, koulutukset, kerhot ja juhlat jäsenhintaan

• Avustukset kilpailutulosten perusteella kilpailulupiin ja kilpailumenestyksestä palkitseminen

• Anneli Kekin hieronnat (vain ihmiset) 5€ alennus seuran jäsenille

• Scandic Aulangon, Eden Nokian ja Laajavuoren  kylpylä-, kuntosali- ja keilausedut

II. SRL jäsenedut seurojen jäsenille 2024

Täydellinen lista SRL:n jäseneduista löytyy Ratsastajainliiton sivuilta.