Kilpailuavustukset

PÄIVITETÄÄN VUODELLE 2024 KEVÄÄN AIKANA

Kilpailulupien korvaukset

Seura tukee vuonna 2023 aktiivisesti kilpailevia jäseniään korvaamalla kilpailuluvan hinnan suorituksia vastaan. Korvaussäännöt ovat:

1. Alueluvasta hyvitetään koko luvan hinta, jos ratsastajalla on 10 hyväksyttyä tulosta ko. tasolta, kaikki lajit kelpaavat

2. Alueluvasta hyvitetään puolet luvan hinnasta, jos ratsastajalla on 5 hyväksyttyä tulosta ko. tasolta, kaikki lajit kelpaavat

3. Kansallisesta A-luvasta tai B-luvasta hyvitetään koko luvan hinta, jos ratsastajalla on 5  hyväksyttyä tulosta ko.tasolta.

4. Kansainvälisestä A-luvasta hyvitetään koko luvan hinta, jos ratsastajalla on 5 hyväksyttyä tulosta ko. tasolta.

Korvausta vuodesta 2023 voit hakea lähettämällä hakemuksen sähköpostilla osoitteeseen hamr.hallitus@gmail.com. Hakemukseen tulee listata kilpailusuoritukset tuloksineen. Hallitus tarkistaa hakemukset kauden päätyttyä  ja laittaa palautukset maksuun. Lähetäthän tulokset 30.11.2023 mennessä!

PÄIVITETÄÄN VUODELLE 2024 KEVÄÄN AIKANA

Kilpailuranking

HämR toteuttaa kilpailu- ja valmennustukien jakamisen rankingina kaudella 2023.

Lajeina vuonna 2023 on kouluratsastus, esteratsastus ja kenttäratsastus ja vikellys.

Vuoden 2023 säännöt ovat seuraavat:

1. Ranking on avoin kaikille HämR:n jäsenille, jotka kilpaillessaan edustavat Hämeen Ratsastajia.

2. Kilpailulajit, joista ranking-pisteitä kerätään ovat koulu-, este- ja kenttäratsastus sekä vikellys. Kaikkien lajien pisteet lasketaan yhteen ratsastajakohtaisesti ja vähintään kuusi parasta palkitaan.

3. Rankingpisteitä jaetaan oheisen taulukon mukaan.

4. Rataesteissä arvostelun A.0 puhtaan radan suorittanut saa pisteitä kohdan ”sijoitus”, ei kohdan ”voitto” mukaisesti.

5. kansallisen tason kilpailuissa vähintään alueluvalle avoimissa luokissa pisteet määräytyvät aluetason mukaisesti. Samoin aluetason kilpailussa vähintään seuraluvalle avoimet luokat seuratason pisteiden mukaisesti.

6. Rankingpisteitä lasketaan ratsastajakohtaisesti, kuitenkin niin, että ratsastaja voi saada pisteitä enintään kahdesta startista/päivä.

7. Pisteiden keruuaika vuonna 2023 on 1.1.–31.10.2023.

8. Kahden samaan pistemäärään päätyneen kilpailijan rankingsijoitus ratkaistaan korkeammalla tasolla enemmän voittaneen, sijoittuneen tai startanneen ratsastajan hyväksi ko. painotusjärjestyksessä (voitot, sijoitukset, startit). Jos nämä ovat tasan, sijoitus ja palkinto jaetaan.

9. Kilpailutulokset tulee lähettää 1.12.2023 mennessä hamr.hallitus@gmail.com sähköpostiin. Kilpailutuloksista tulee ilmetä onko tulos hyväksytty, sijoitus vai voitto, minä päivänä ja missä kilpailu on järjestetty ja millä tasolla. Esimerkkinä: Jos olet sijoittunut eli saanut kyseisestä luokasta ruusukkeen, mainitse taulukossa 4. sija jos kyseessä on hyväksytty tulos, eli et ole sijoittunut, kirjoita luokan kohtaan "hyväksytty tulos" se tarkoittaa, että et ole sijoittunut mutta sinua ei myöskään ole hylätty luokassa. Hylätyistä tuloksista ei saa pisteitä. Jos kyse on arvostelusta, jossa kaikki esim puhtaan radan ratsastuneet ovat jaetulla 1. sijalla, mainitse tästä erikseen taulukossa luokan kohdalla. Muuten voitosta voi mainita joko "1. sija" tai "voitto"

10. Esimerkiksi: 1.4. Takkula, seurakisa, 60cm voitto = pisteet 40

Ranking-pisteiden laskeminen