Seuranmestaruussäännöt

HÄMEEN RATSASTAJIEN SEURANMESTARUUSSÄÄNNÖT 2023

1. Hämeen Ratsastajien seuranmestaruuksista saavat kilpailla kaikki seuran täys- tai perhejäsenet, jotka ovat kyseisellä kaudella kilpaillessaan edustaneet Hämeen Ratsastajia.
  2. Vuosittain kilpaillaan este- ja kouluratsastuksessa.
  3. Minimestaruus kilpaillaan tasolla 60cm. Minimestaruudessa ei ole ikärajaa.
  4. Harrastemestaruus kilpaillaan tasolla 70cm. Harrastemestaruudessa ei ole ikärajaa.
  5. Juniorimestaruus kilpaillaan tasolla 80cm. Juniorimestaruudesta voivat kilpailla kilpailuvuonna 18 vuotta täyttävät tai nuoremmat ratsastajat.
  6. Seniorimestaruus kilpaillaan tasolla 80cm. Seniorimestaruudesta voivat kilpailla kilpailuvuonna 18 vuotta täyttävät tai vanhemmat ratsastajat.
  7. Ratsastajan tulee ilmoittaa ilmoittautumisvaiheessa mistä mestaruudesta kilpailee.
  8. Kilpailuluokat voivat olla avoimia myös ratsukoille, jotka eivät kilpaile seuranmestaruuksista.
  9. Hämeen Ratsastajien hallitus päättää kilpailupäivät, ratsastettavat luokat, arvostelut ja ohjelmat vuosittain.
  10. Mestaruusluokat ilmoitetaan mestaruuskisojen kilpailukutsussa.
  11. Ratsastaja saa osallistua mestaruusluokkaan useammalla hevosella, mutta hänen on ilmoitettava millä hevosella kilpailee mestaruudesta viimeistään lähdönvarmistuksessa.
  12. Mestaruusmitaliin vaaditaan hyväksytty tulos.
  13. Järjestäjä pidättää oikeudet muutoksiin.

ESTERATSASTUS SEURANMESTARUUS 2023

Minimestaruus tasolla 60cm

Minimestaruudessa ei ole ikärajaa. Minimestaruus kilpaillaan yhdessä luokassa ja kolme parasta selviää taitoarvostelupisteiden perusteella. Jaetut sijat ovat mahdollisia. Mestaruudesta kilpaileva ratsukko ei voi osallistua kilpailuissa korkeampaan luokkaan.

Harrastemestaruus tasolla 70cm

Harrastemestaruudessa ei ole ikärajaa. Harrastemestaruus kilpaillaan yhdessä luokassa ja kolme parasta selviää taitoarvostelupisteiden perusteella. Jaetut sijat ovat mahdollisia. Mestaruudesta kilpaileva ratsukko ei voi osallistua kilpailuissa korkeampaan luokkaan.

Juniorimestaruus

Juniorimestaruus ratsastetaan tasolla 80cm. Juniorimestaruudesta voivat kilpailla kilpailuvuonna 18 vuotta täyttävät tai nuoremmat ratsastajat. Mestaruus ratkotaan yhdessä luokassa taitopisteiden perusteella.  Jos ratsastaja osallistuu samaan luokkaan kahdella eri hevosella, hevonen, jolla ratsastaja osallistuu mestaruuteen tulee ilmoittaa kansliaan viimeistään lähdönvarmistuksessa.

Seniorimestaruus

Seniorimestaruus ratsastetaan tasolla 80cm. Seniorimestaruudesta voivat kilpailla kilpailuvuonna 18 vuotta täyttävät tai vanhemmat ratsastajat.Mestaruus ratkotaan taitopisteiden perusteella,  Jos ratsastaja osallistuu saman luokkaan kahdella eri hevosella, hevonen, jolla ratsastaja osallistuu mestaruuteen tulee ilmoittaa kansliaan viimeistään lähdönvarmistuksessa.